ניהול מדיה חברתית
חצוף, בועט שמעורר תשומת לב.
שיווק בסושיאל - כל החברים במקום אחד
כאשר יותר מ- 6 מיליון ישראלים נמצאים בפייסבוק, אין פלא שזאת אחת הזירות הפופולאריות לשיווק העסק. למרבית העסקים קיימים דפים עסקיים ברשתות החברתיות אשר נותנים להם במה לפרסום ועוזרים להם לבנות את המוניטין שלהם.
רשתות חברתיות כמו: פייסבוק, אינסטרגם, לינקדין וטיקטוק מתנהגות באופן שונה מאתרים ברשת וחשוב להכיר את השפה והשיח בכל אחת מהן היות וכל אחת מהן פונה לקהל יעד אחר והצגת התכנים בהן מתבצעת בצורה שונה. דפים עסקיים טובים יודעים לשלב בין תוכן איכותי וקריאטיבי אשר נותן ערך מוסף לגולש לבין ויז'ואל מדליקה הגורם לסקרנות. שילוב מנצח בין אלו- יגרום למעורבות גבוהה בדף וליצירת עניין ושיח בדף – והכל בהתאמה לזירה בה בחרנו.
מטרת הדפים העסקיים היא ליצור קהל נאמן שנהנה לצרוך את התוכן ומקבל מידע ומומחיות בתחום- כאשר המטרה הסופית היא לגרום לגולשים ליצור איתנו קשר על סמך המיתוג והמוניטין שאנו בונים לעצמנו ברשת.
ניהול דף פייסבוק עסקי - תוכן איכותי ומעוצב
פייסבוק הוא אחד ממנועי הצמיחה הגדולים בסושיאל וכיום כמעט לכל בית עסק בישראל קיים דף עסקי. הקמת דף עסקי צריכה להיבנות בצורה מקצועית תוך בחירת אסטרטגיה שיווקית נכונה אשר נותנת לעסק ערך מוסף על פני עסקים אחרים בתחום. כמו כן בחירת האסרטיגיה מכתיבה את המיתוג העסק ובחירת השפה השיווקית המתאימה.
רק לאחר גיבוש האסטרטגיה נוכל לצאת לבניה ותחזוקת הדף באופן מקצועי. אין זה שולל את העובדה שהדף צריך להכיל תוכן איכותי, קליל ומסקרן – אך חשוב להבין כי הכל מתוכנן מראש לפרטי פרטים כדי לבנות את המוניטין הנכון עבור אותה חברה.
הפייסובק היא במה מצוינת להעברת תוכן מקצועי לטובת העשרת קהל היעד שלנו בהתאם למידע שנחליט לשים בפרונט. בין אם זה לתת מידע מקצועי ומעשיר בתחום X וליצור מומחיות בעניין, לתת השראה ויצירתיות בנושא, לאפשר כלים פרקטים לטובת קהל היעד שלנו או פשוט לשמור על עניין וקשר מול הקהל שלנו.
כמובן חשוב לנו גם לתת מידע אודות השירות או המוצרים שלנו שכן הפייסבוק הוא קצת כמו לוח מודעות לטובת מסרים שהיינו רוצים לנכס לעצמנו. מאידך חשוב מאוד להבין כי אנו חייבים להגיש את המסר בצורה נעימה, זורמת וקלילה כדי לגרום לאנשים להישאר איתנו היות וכיום החלופות נמצאות במרחק הקלקה מהעבר השני של המקלדת.
אם בכל זאת אתם רוצים כלל אצבע פרקטי להעלאת תכנים בפייסבוק – אז רצוי להעלות כ-2 פוסטים בשבוע עם אמירה שנותנת ערך, ומידי פעם חשוב להעלות גם תוכן בפן האישי אשר נותן ללקוחות שלכם הצצה לאני האישי שלכם.
ניהול פיד באינסטגרם - שיק מסוגנן
האינסטגרם היא רשת ויזואלית מדליקה המבוססת על תמונות מדליקות שתופסות לנו את העין ותשומת הלב. התכנים בה הם קצרים והדגש העיקרי בה הוא על הויזואל (התמונה). התמונות שאר נבחר להציג לרוב ישדרו אווירה מדליקה, ניתן הצצה לבית העסק או שניצור "תיעוד של הרגע" על ידי חשיפה של רגעים שונים בחברה. הפיד בדף לרוב יראה תדמיתי ופחות מכירתי, ובניה חכמה של הגריד (הלוח הויזואלי) מצריכה הבנה והכנה מקדימה בטרם פרסום של כל פוסט בנפרד. כל זאת כדי ליצור "שטיח" ויזואלי מרשים אשר גורם לגולש לרצות לבקר אצלנו פעם אחרי פעם.
כמו בכל רשת חברתית חשוב לייצר עדכון קבוע של הפרופיל המעיד על רלוונטיות של העסק ושומר אותנו בעניינים. בשונה מהפייסבוק האשטאגים # מאוד נפוצים באינסטגרם ועוזרים בקידום אורגני של התכנים שלנו, לכן חשוב להוסיף אותם בצורה מבוקרת ומחושבת.
סטורי והייליט: הסטורי הוא סיפור קצר או סרטון עד 15 שניות אשר מוצג ל-24 שעות. הסטורי היא במה נהדרת להצגת תכנים שונים כמו מוצרים/ תהליכים/ אנשים – אשר ניתנים לתיוק ותעוד תחת לשוניות ה"הייליט" לטובת הצגה עתידית. שימוש נכון וחכם יכול ליצור הרבה עניין בפרופיל ולייצר לכם אוהדים נאמנים.
I like you - העלאת כמות הלייקים
ישנם שיטות שונות להעלאת כמות העוקבים באינסטגרם בין אם מדובר בדרך האורגנית או הממומנת (מודעות פרסומיות). מה שבטוח השגת לייקים ועוקבים דורשת אסטרטגיה היות וחשוב לפנות לקהל רלוונטי שיכול להתחבר למותג ולרכוש את המוצרים/ השירותים שלכם.
מעבר לעובדה שכל פוסט חייב להיות עם ויזואל מדליק חשוב להוסיף #האשטגים רלוונטים בעברית ובאנגלית אשר יתנו לכם חשיפה נוספת בדרך האורגנית.
בנוסף אתם חייבים לייצר כל הזמן תכנים כדי שהאלגוריתם יזהה את הפרופיל שלכם כפעיל ויתן לכם חשיפה מוגברת, ובמקביל מומלץ לבצע מעקב אחרי פרופילים שונים בתחום כדי למשוך אליכם אנשים חדשים.
ניהול פרופיל בטיקטוק - הדבר החם
טיקטוק הוא הדבר הכי חם כרגע בשוק, זוהי אפליקציה אשר התחילה בשם מיוזיקלי- שהיוותה פלטפורמה של ריקודים עם שירים קצרים, והתפתחה להצגת סרטונים קצרים ומדליקים כמעט בכל הנושאים.
הטיקטוק היא במה לטרנדים, לשירים וריקודים המוצגים על ידי כל מיני אנשים בעולם. והצפיות בה מגיעות למיליוני צופים בהנחה שזכיתם להיכנס ל-For you.
כיום כל סלב או עסק יכולים לפתוח פרופיל ולפרסם בו סרטונים על כל העולה על רוחו. הסרטונים יכולים להיות עד דקה ואף רצוי פחות, והכי חשוב עם תוכן צעיר ומדליק.
קהל היעד בטיקטוק פונה לחברה הצעירים שבינינו בגילאים 10-30, לכן, חשוב להתאים את סוג התוכן ולהשתמש בסגנון הייחודי של הפלטפורמה לטובת הצלחה ופריצה.